Vraag hier uw brochure aan
Aangepaste zorg in huiselijke sfeer

Heeft u een klacht?

Eminent Wonen & Zorg wil u altijd zo goed mogelijk helpen. Gelukkig lukt dit meestal ook. Toch kunt u ontevreden zijn over ons werk. U bent bijvoorbeeld ontevreden over een (zorg)medewerker of de manier waarop wij de zorg leveren. U heeft dan een klacht. Blijf alstublieft niet met deze klacht zitten.

 

Gesprek met (zorg)medewerker of teamcoach

Probeer eerst de klacht te bespreken met één van onze (zorg)medewerkers. Soms is dit al genoeg om uw klacht op te lossen. Wilt u uw klacht liever niet met deze (zorg)medewerker bespreken of is uw klacht daarna niet opgelost, neem dan contact op met de teamcoach van de locatie waar u, uw familielid of verwant verblijft. Zij probeert dan een oplossing te zoeken voor uw klacht. Lukt het niet of zijn maatregelen nodig op (overstijgend) organisatieniveau? Dan wordt de klacht gemeld bij de directie om alsnog te komen tot een oplossing die voor alle partijen bevredigend is.

 

Wist u dat u altijd de cliëntvertrouwenspersoon kunt vragen om u te helpen bij het bespreken van uw klacht?

 

Externe klachtenfunctionaris

Is uw klacht onvoldoende opgelost of duurt de afhandeling van uw klacht langer dan zes weken, dan kunt u uw klacht indienen bij de externe klachtenfunctionaris via de branchevereniging SPOT. De externe klachtenfunctionaris zal u van advies dienen met betrekking tot de indiening van een klacht en bijstaan bij het formuleren van de klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing te komen. Het doel is klachten zoveel mogelijk in een vroegtijdig stadium gezamenlijk op te lossen zodat een formele (schriftelijke) klacht wordt voorkomen. Uiteraard heeft u te allen tijde het recht om rechtstreeks uw klacht in te dienen bij de externe klachtencommissie.

 

Voor contactgegevens van de klachtenfunctionaris verwijzen wij naar de website van SPOT.

 

Geschilleninstantie 

Lost een gesprek met de klachtenfunctionaris het probleem niet op? Dan kunt u een rechtszaak aanspannen. Eminent Wonen & Zorg biedt u ook een laagdrempelig alternatief: de onafhankelijke Geschilleninstantie via SPOT. Deze is aangesloten bij Stichting Zorggeschil. Meer informatie over de Stichting Zorggeschil vindt u hier.

 

Lees meer over de eisen van de Wkkgz op de website van de Rijksoverheid.